Uppvisning och kurs

Uppvisningen på djurmagazinet gick riktigt dåligt med tanke på hur mycket vi tränade innan. Kan inte säga annat och det satte stopp för motivationen ett bra tag... Som tur är går vi en fortsättningskurs i agility i helgen, med fokus på handling, byten m.m som kan sätta fart på motivationen igen. Benny har varit så träningssugen då vi legat lågt sedan förrförra helgen. Men allra bäst är det ändå för matte och herregud vad mycket det är att lära sig. Vi har provat bakombyten, framförbyten, blindbyten i olika kombinationer, hur man ska använda alla armar och ben på rätt sätt, tightare svängar osv. Riktigt, riktigt roligt och precis vad jag behöver lära mig! Jag och Benny la även ner lite tid på att prova balanshindren, Benny tyckte det var sååå roligt. Varför har vi inte gjort det här tidigare..? Till skillnad från freestyle orkar han hålla igång hela tiden i agilityn, där får man ju springa... Finns inget bättre än att se världens bästa Benny så nöjd efter att han har jobbat. Ser ut som att han ler med hela ansiktet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, va skoj! Pixie löper just nu och det är sååå trist. Hon är iofs inte så påverkad, men hon är väldigt flörtig så jag litar defintivt inte på att hon stannar hos mig ifall det eventuellt skulle dyka upp en snygg (nåja, hon är inte så kräsen) hanhund ;)

2010-09-21 @ 10:58:26
URL: http://www.tokhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0