Radiodebut och sakletare

Så mycket att göra och så lite tid. Nu är det slutspurten som gäller i skolan men nu ska jag banne mig ta mig tid att skriva några rader, tror dock att det kommer bli betydligt fler än några...

Förra fredagen gästade jag och Benny Sveriges Radio Norrbotten, i programmet "Morgon i P4 med Callne & Co. Jag  berättade om freestyle. Sedan fick jag och Benny dansa, till "Bad Romance" till och med! (Vilket är våran freestylelåt för tillfället) Lite nervöst, men väldigt roligt och spännande!

Sen tränade vi i stan ett tag, bara vardagslydnad och det gick kanon. Benny har börjat mogna ordentligt i knoppen nu när han är inne på sitt tredje år och har blivit superfin vid möten med andra hundar när han går lös. Även om vi har en bit kvar så ser jag tydliga framsteg. Resten av dagen spenderade vi på mammas jobb där han flirtade med alla anställda och badade. Bevis till Jenny att han minsann gillar det nu för tiden:

Annars tränar vi rätt mycket. Positionsarbeten försöker jag lägga ner mycket tid på då jag vet att det är något som jag slarvat med i hans grundträning så nu tragglar vi in mitt, mellan och fot från alla sorters vinklar. När jag ser att vi är klara med dom får vi jobba vidare med nästa. Vi fokuserar även på att avancera hans bakbensgående, intressant projekt!

Även Zakke tränas även om det inte går fullt lika fort framåt. Men han är en som behöver tid och det ska han få. Vi har nosat på snurr, slalom, sitt fint, rulla och zebra. Och han tycker det är roligt men har lite svårt att hålla koncentrationen uppe några längre stunder. Och burlekar nöts som aldrig förr, mitt mål är att han ska kunna vila och hålla tyst i buren. Något som inte låter så svårt med med Zakk är det en kamp.

Zakk har även utvecklat ett sakletar-betéende då jag istället för att börja slita i grejerna han kommer med belönat och bytt mot en godisbit. Igår kom han med en penna, ett skräp, en nagelfil, en kajalpenna, en mascara, en vante och två foppatofflor. Han hade varit i min systers necessär och norpat det mesta... Självklart har jag bevis även på det. STÄNG AV LJUDET! Jag hoppas både för mig egen skull och alla andras att min röst inte låter så där i verkligheten...



Sist men inte minst, vecka 24 kommer jag och Jenny hålla i ett sommarläger för barn - med inriktning på freestyle. Kan man få ett roligare sommarjobb? Ser framemot det supermycket och tanken är att både Benny och Zakk kommer vara med hela dagarna, därför brådskar det lite med Zakks burträning. Fyra dagar med en skällande spets kan leda till en del irritation kan jag tänka mig.

I Juli ska vi även gå freestyle, fortsättningskurs för Emma Willblad som kommer till Boden. Det ser jag verkligen framemot! På de två kurser/utbildningar jag gått för Emma Willblad (och Frida Binette) har jag alltid kommit hem hur nöjd som helst och dessutom sprängfylld med inspiration ;-)

Det var allt jag hade för tillfället. Var söta och lämna en kommentar nu, jag som har lagt ner så mycket tid på att skriva det här ;)

P.S Ni kan fortfarande anmäla er till Freestyle grundkursen som jag och Jenny kommer hålla i Kalix (förmodligen i sommar.) Maila för mer information: [email protected]

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha, Zakk är ju bara för söt <3

2010-05-27 @ 21:24:33
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Jenny

Kan inte tro att det är sant. Benny? Bada? Whaaaat? Du har snott någons hund va? Hahahha coolt

Just nu känns det som vi fått rullning i freestylen, nu får vi se till att fortsätta så något händer! hhe

2010-05-30 @ 15:51:38
URL: http://bomullshugo.blogg.se/
Postat av: phzrjcumewp

Zesemodidi arelinujej uvehukep civudex riropoka uz saj unay opokudile ozet u jiyi!!!

2012-10-16 @ 08:59:25
URL: http://www.utewumabu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0