Burlekar

Eftersom jag har visioner om att någon gång äntra tävlingsplanen även med minstingen i familjen underlättar det om jag tar tag i hans träning också. Idag började vi med någon sorts variant av burlekar. Han har protesterat högljutt varje gång han måste ligga i buren och alla i hela världen vet väl hur finsk spetsar kan låta... Började värdeladda den med supergott godis och tillslut gick han in självmant och kunde ligga sålänge som 30 sekunder utan belöning. Idag har vi tagit pass två och nu får jag bokstavligt talat inte honom ut från buren längre. Det ser jag som ett gott tecken. Just nu ligger han frivilligt kvar med burdörren öppen och tuggar ben, allt som kan betinga buren positivt kör vi på!

I Tisdags var vi och tränade i Jämtön igen. Benny växer för varje gång, fina fina pärlan. Och Zakk fick också följa med. För honom är det bara miljö och hålla-tyst träning, något som är tillräckligt svårt för lillen. Märkte dock en stor förbättring till skillnad från förra gången så vi jobbar på!

Kommentarer
Postat av: Maria

Äsch, spetsar som är så tystlåtna av sig ;) Måste ta itu med burlekarna mer seriöst jag med, speciellt att kunna ligga kvar trots att andra hundar leker eller (hemska tanke) får mat...

2010-05-04 @ 12:36:19
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Kim

Kul med burlekar! Jag har en film på Bambi när hon kör det. :) http://cirkusberger.wordpress.com/2010/05/04/crate-games/

2010-05-05 @ 18:42:16
URL: http://www.cirkusliv.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0