Burlekar och träning

Träning i Jämtön idag. Det började med lite socialträning, Zakk underhöll alla med sina fina stämma. Finns bara en sak att säga, finsk spetsar... Tränade lite nyttigt idag iallafall, körde burlekar med både Benny och Zakk. Benny och jag tävlade in i buren (Benny vann dock varje gång) och det ledde till att han ökade farten rejält! Maria hjälpte till med störningsträning genom att gå, springa och leka med Pixie utanför. Det gick fint med båda två, med tanke på att det var Zakks tredje pass med burlekar känner jag mig riktigt stolt! Han gick in i buren frivilligt flera gånger till och med. Träningen är så rolig när man ser framsteg. Jag och Maria varvade på alla tre hundar och turades om att störa varandra, effektivt då pauser i träningen kommer naturligt. Sen är det bra att jag har ögon på mig om jag missar att belöna eller börjar tänka "bara en gång till"... ;-) Längtar redan till nästa vecka, hundnörden inom mig har vaknat ordentligt i samband med våren!

Igår intervjuades jag och Jenny av NSD. Dom gjorde ett bildrepotage om freestyle så det ska bli kul att läsa när det dyker upp i tidningen! Nu väntar sängen på mig.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för lånet av buren! :) Behövs helt klart mer träning att ligga kvar trots störning i form av andra hundar när det gäller Pixie... Får ta o träna mer på det här hemma :)

Zakk var jätteduktig! Benny också såklart :)



Vi kanske skulle ta o köra burlekar regelbundet på träningarna framöver?

2010-05-05 @ 13:03:40
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Kim

Vad kul med samträffar! Jag har aldrig bott så långt upp som er, men bara i Jämtland så är det rätt liten hundmiljö, och uppe hos er ÄNNU mindre.



Så jättebra att ni träffas och utnyttjar varandra. ;)

2010-05-05 @ 18:40:56
URL: http://www.cirkusliv.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0