Freestyleläger, agility och vallning

Det var ett tag sedan. Blogga är inte riktigt min grej men vi är minsann aktiva med annat iallafall. Sedan sist har jag och Jenny hållit vårat barnläger. Ett helt underbart sommarjobb! Under fyra dagar hann vi träna freestyle, se film, baka hundkex, leka, gå tipsrunda och en massa annat. Och om vi hade roligt tillsammans! På sista dagen hade barnen en uppvisning och jag är sååå stolt över allihopa, dom var så j*kla duktiga! Ett väldigt fint gäng med både barn och hundar.

Jag och Maria har hunnit ses några gånger, bland annat för att miljöträna våra fyrbenta på Råneås sommarmarknad. Vi har också tittat på stora hästar, gått på läskiga bryggor och virrat runt i skogen... När vi inte utforskar Råneå har vi tränat lite agility. Slår man ihop våra "hindersamlingar" kan man få riktigt skapliga kombinationer att träna på. Benny som har varit med längst går rätt bra även fast tiden jag lägger ner på att träna agility varierar kraftigt. Zakk har också fått prova lite, nyttigt för honom att göra annat än skälla, hämta foppatofflor och äta godis. Vi har bara hindertränat honom lite på tunnlar och hopp. Böjda tunnlar har han just börjat springa igenom, eller ibland springer han iallafall... ;-)

Jag och Benny har också börjat gå en grundkurs i vallning, första kurstillfället var ikväll. Det var så himla roligt. Jag förstår inte riktigt vars detta ska sluta då vallning verkligen blir roligare för varje gång! Tyvärr kommer vi ju aldrig kunna tävla (om vi en vacker dag skulle bli såpass bra att det skulle vara aktuellt) när Benny är blandras. Men tävla är ju inte allt, så nu får vi ägna oss åt det då och då för att det är roligt.

Det var en kort sammanfattning av det som hänt, ska göra ett ordentligt försök till att uppdatera oftare nu...

Kommentarer
Postat av: Maria

Nåja, det var ju faktiskt bara en hund som tyckte att bryggorna var läskiga ;)

2010-07-01 @ 17:37:27
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Ninni

Vad är Benny för ras? Han är så vacker!

2010-07-01 @ 20:10:50
Postat av: Ellen

Sv: Benny är en blandras med mest border collie och lite norrbotten spets i sig.

2010-07-02 @ 12:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0