FREESTYLEKURSER! Agilityträning

Såg att jag missat en kommentar om freestylekurser. Jag och Jenny har en del på gång. För barn mellan 7-12 år finns det ett sommarläger för barn med hund - freestyleintroduktion som kommer gå av stapeln 14-18 Juni. Anmälningsdatumet har gått ut och kursen närmar sig men ni kan ändå maila, det kan finnas en chans att hoppa på om någon är sugen.


Grundkursen i Freestyle i Kalix har inte varit ännu. Vill ni ha mer information om den är det bara att slänga iväg ett mail!

Kan även vara endel annat på gång.

[email protected] når ni mig på.


Igår hängde jag och Maria på Jenny och Emilia till Luleå brukshundklubb. Innan dess fick Zakke åka buss för första gången. Passivitetsträning, en nödvändighet hos den unge herren... Benny skötte sig som en stjärna som vanligt! Väl ute på Måttsund började jag och Maria med unghundarna. Springa genom tunnlar, Pixie är ju redan ett proffs jämfört med Zakk, som inte vågade ta tunneln utan att hon gick först. Men sedan travade han fint igenom den han också! Dom fick även prova på gungbrädan, första gången för båda två och jag måste säga att jag är imponerad! Ingen av dom brydde sig om att den rörde sig och Pixie kunde till och med börja släppas och få höra dunsen. Hon hade bra drag upp på den, en riktig naturbegåvning! Jag är givetvis stolt över Zakk, när han får göra något är han så koncentrerad och tycker att det är superroligt. Bildbevis finns.

Benny fick köra en slalomkombination dom mer erfarna ekipagen hade ställt upp. Han är duktig, det är matte som gör fel. Även han fick köra gungbrädan och han kanonbra. Snart kanske vi borde prova tävla i agility också..?


Kommentarer
Postat av: Maria

Zakk är duktig! Benny är ju också duktig, men det vet du ju redan om :D

Det är en träningstävling som Bodens bk anordnar snart. Ska du ställa upp?



Jag blev förvånad över vilket driv hon hade upp på gungbrädan och att hon inte blev osäker när den rörde på sig. Men hon har iofs noll självbevarelsedrift när det gäller sånt där...

2010-06-02 @ 09:47:35
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Jenny

Dags att uppdatera lilla du!

flytta till lule så kör vi ;) hehhe

GLAD MIDSOMMAR i efterskott snygg. Vi måste ses å träna snart =)

2010-06-27 @ 18:13:53
URL: http://bomullshugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0