Uppvisning, vallning, freestyle

Vad har vi hunnit med sen sist. Freestyleuppvisning på Piteås stora internationella utställning, två kurstillfällen på vallningskursen, sista dagen på freestylekursen för Emma. Det är väl dom "största" händelserna. Skriver någon rad om varje händelse.

24e-25e Juli var vi som sagt i Piteå. 24e Juli åkte jag främst för att kolla agilityn och miljöträna Benny. Åkte dit tillsammans med Maria som skulle träffa en av Pixies kullsystrar. Var en trevlig men varm dag, alltid nyttigt med miljöträning. 25e var det dags för våran uppvisning, såg till att vara i bra tid för att hinna kolla in miljön ännu mer. Benny kändes inte riktigt med utanför planen men när vi gick in och värmde var det full fokus. Härligt! Vi har gjort bättre ifrån oss men jag är toknöjd med hans koncentration!

Freestylekursen repeterade vi lite tidigare övningar, tränade in nytt och byggde program. Just programbygget kändes det bra att få hjälp med. Nu tränar vi in ett nytt program, jag gillar verkligen låten och med mycket träning blir det nog jättebra!

Vallningskursen... Det är så roligt! Som jag sa är det bara riktiga hundnördar som betalar för att få stå ute i spöregn i 3 timmar, haha. Häftigt när jag börjar förstå mer även om jag allt som oftast virrar omkring som en yr höna. Vi tränar på att gå i balans, ur balans, tårtbitar, runda mig, skicka hunden... Ja, som ni märker har jag inte helt koll på läget ännu men vi är på gång! Benny försöker krypa in i hagen när vi kört första passet. Och hans hörsel fungerar sämre och sämre för varje gång... Det ska bli spännnande att fortsätta med det här!

Några bilder från promenaden med Maria idag. Pixie var på myshumör... ;-)


Kommentarer
Postat av: Maria

Naaw, vilka söta hundar vi har! <3

2010-07-29 @ 21:54:02
URL: http://tokhund.wordpress.com
Postat av: Maria

Naaw, vilka söta hundar vi har! <3

2010-07-29 @ 21:54:12
URL: http://tokhund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0