Tävlat

I helgen har jag och Benny tävlat agility igen. Vi kör bara hoppklass än så länge men så snart vi får lite koll på kontaktfälten så ska vi prova i agilityn också. Har även varit funktionär båda dagarna så även fast vi inte tävlat förrän på eftermiddagen har vi varit där från morgonen, riktigt kul att se alla ekipage! På lördagen följde Peter med. Då fick vi 5 fel, efter en rivning i långhoppet. Vet inte vilken plats vi kom på i slutändan men jag tror det var många som nollade. På söndagen fick vi också fem fel, även där (!) efter en rivning i långhoppet. Så jag behöver inte fundera något mer på exakt vad som gick fel, bara att åka hem och träna långhoppet! Söndagens lopp räckte till en 4e plats så en rosett fick vi med oss hem. Innan tävlingen på Söndag hade jag, Jenny och Lina freestyleuppvisningar på en marknad i Boden. Uppvisningen gick väl inte tiptop, har tränat för lite helt enkelt.

Annat som händer... Jag ska förhoppningsvis följa en valpkull som projektarbete, roligare projektarbete än så kan man nog inte få! På Söndag har jag, Jenny och Lina freestyleuppvisningar, skriver mer information om det senare i veckan. Så innan det ska det tränas freestyle. Hoppas även få plats på en fortsättningskurs i agility, nu vill jag lära mig!


Kommentarer
Postat av: Maria

Kul! Då kan du väl ta o tävla Pixie när du ändå har kommit igång? Jag lär ju tuppa av för att jag är så nervös ;)

Oh, jag vill också följa en valpkull! Kanske borde ta den dära parningen mellan Pixie och en vit bullterrier som jag drömde om i natt..? Det vore väl nåt, vill du ha en valp? :D

2010-08-31 @ 20:38:26
URL: http://tokhund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0