HÄFTIGT!

I helgen har det varit agilitytävlingar på Luleå BK. Efter Jennys tjat gick jag med på att anmäla mig till hoppklass båda dagarna. Tyvärr blev jag sjuk och mådde riktigt dåligt på lördagen så valde att inte tävla den dagen. På söndagen mådde jag väl egentligen inte heller speciellt bra men allt går väl bara man vill tillräckligt mycket. Benny slutinmätning gjordes, förvånande nog var han fortfarande largehund. ;) Sist vi tävlade agility (första gången och senaste) var i Februari 2008, i Haparandas ridhus. Lät honom känna av miljön och miljöträningen börjar ge resultat. När jag värmde honom var han supertaggad, lite för taggad kanske. Nervös som aldrig förr gick vi in med startnr 29, när vi var klara sa speakern att vi med 0 fel och tiden 33 sekunder gått upp på en första placering! Benny var så JÄKLA duktig, inte en enda blick på dom andra hundarna. Jag är så nöjd med honom. Vi slutade på en 1:a placering av ca 37 anmälda och tog även vår första pinne! :D

Lyckas inte ladda upp filmen på youtube så den får vänta...

Kommentarer
Postat av: Michelle

Va kul!!! Grattis :D

2010-08-22 @ 10:03:28
URL: http://litentengil.webb.se
Postat av: Maria

Duktiga Benny! Härligt! :D

2010-08-22 @ 10:52:44
URL: http://tokhund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0